8 sposobów na dobre poranki

dobre poranki
by

Twoje poranki to jedna wielka katastrofa? Czas na zmianę! Oto x sposobów, aby dobrze zacząć dzień! :D

Czasem patrzysz na osoby, które są wiecznie zadowolone, każdego dnia i zastanawiasz się jak one to robią? Ja Ci powiem: dobrze zaczynają dzień! :D Każdy nowy dzień to nowe szanse, możliwości, więc trzeba je wykorzystać na maksa – z ponurą miną skuces Ci nie grozi… więc spróbuj zmienić swoje poranki na lepsze, aby każdego dnia być gotową na nową przygodę ;).

1. Podejmij wszystkie decyzje dzień wcześniej

Dobry poranek zaczyna się już dzień wcześniej. Wtedy powinnaś podjąć wszystkie możliwe decyzje na pierwsze chwile nowego dnia, aby jak najbardziej zminimalizować poranny stres. Przygotuj sobie ubrania, zdecyduj którą trasą będziesz jechać, możesz nawet pomyśleć o tym co zjesz na śniadanie. Byle rano mieć jak najmniej decyzji do podjęcia – wtedy zaoszczędzisz cenny czas i nie będziesz się tak bardzo stresować, że z czymś nie zdążysz. Poza tym od razu po wstaniu nasz mózg nie potrafi tak sprawnie decydować, dlatego jeśli chcesz być pewna, że o wszystkim pomyślisz, lepiej zrób to wieczór wcześniej ;). Przygotuj też sobie sobie rzeczy do zabrania, jeśli od razu wychodzisz z domu – dobrze spakowana torebka czy przygotowane książki, dokumenty to gwarancja, że rano nie zapomnisz o portfelu czy innym ważnym przedmiocie. No chyba że zapomnisz o torebce ;p.

2. Po przebudzeniu zobacz czyste mieszkanie

Ja wiem, sprzątanie wieczorem może nie jest najprzyjemniejsze, ale ujrzenie czystego mieszkania po przebudzeniu już tak. Przecież nie musi być wszystko jak z katalogu, ale bez ubrań na podłodze sypialni i bez brudnych naczyń w kuchni Twój poranke będzie dużo lepszy, a w efekcie również reszta dnia. Jeśli rano ograniczysz nieprzyjemne bodźce, a dodatkowo skupisz się na tych przyjemnych, będziesz miała dużo lepszy dzień. I nawet ten korek nie będzie taki denerwujący ;).

3. Zmień budzik!

Włącz mi swój budzik, a powiem Ci kim jesteś! :D Dźwięki budzika to pierwsze co słyszymy danego dnia. Katujesz się bipaniem czy innym elektronicznym dzwonieniem? Lepiej ustaw ulubioną piosenkę albo stację radiową. Bardzo fajnie działają też odgłosy natury – szum morza czy śpiewające ptaki. Na początku może być Ci trudno przestawić się na delikatne dźwięki, ale warto. Nasz mózg wtedy od początku dnia jest lekko i pozytywnie stymulowany, a nie rzucany na głęboką wodę pośród bipania. W ciągu pierwszych dni możesz na wszelki wypadek ustawić oprócz przyjemnego budzika również swój dotychczasowy, parę minut po tym nowym – w razie nie obudzenia masz asekurację :).

4. Wstań chwilę wcześniej

Nie wiem o której wstajesz, ale jeśli musisz rano robić wszystko w ogromnym pośpiechu to znaczy, że po prostu wstajesz za późno. Sen jest ogromnie ważny, więc jeżeli musisz wstać wcześniej, to wcześniej się też połóż spać, nie odejmuj sobie cennego czasu od snu. Co daje wcześniejsze wstawanie? Przede wszystkim nie musisz się tak bardzo stresować, że nie zdążysz. Stres od rana to chyba najgorsze co może być… Ja zawsze mam wrażenie, że jeśli rano się zestresuje to już cały dzień jakoś mi ten stres towarzyszy. I nie chodzi oczywiście o to, żebyś codziennie wstawała o 6 czy 5 rano. Spróbuj nastawić budzik pół godziny wcześniej niż zwykle i robić wszystko bez spięcia. Wyjdzie Ci to na zdrowie ;).

czytanie rano

5. Zacznij od wdzięczności

Pierwsza rzecz jaką Ci dziś polecę to poranne dziękowanie. Znasz to ćwiczenie? Uważam, że naprawdę warto je wprowadzić do codziennego życia, a poranku działa szczególnie motywująco :). Jeszcze zanim wstaniesz z łóżka pomyśl o wszystkim co masz w swoim życiu, dzięki czemu jesteś szczęśliwa, co sprawia Ci radość. Za które osoby jesteś wdzięczna, że są w Twoim życiu? A może zapowiada się piękna pogoda? Jak leje, to też się ciesz – to świetna okazja by przetestować te nowe kalosze ;D. A może zapowiadają się jakieś świetne szanse? Chociażby ta wielka publiczna przemowa, dzięki której możesz wykazać się odwagą? Można być wdzięcznym za naprawdę wiele rzeczy, spróbuj każdego ranka sobie o nich przypominać :).

6. Posłuchaj ulubionej muzyki

Jak dla mnie to zawsze niezawodny sposób na poprawę humoru, nie tylko rano. Ale o poranku może działać szczególnie dobrze, ponieważ Twojej głowy jeszcze nie zaprząta dużo myśli i możesz z tej muzyki czerpać najwięcej. Jeśli możesz to rozkręć porządnie głośniki, jeśli nie to skorzystaj ze słuchawek – i baw się! Kto powiedział, że imprezy to tylko wieczorem? ;) Zacznij pozytywnie dzień, a potem będzie coraz lepiej! :D

7. Zero social media

No tak, wiem, trzeba zobaczyć co tam na fejsiku, insta czy innym snapku, sprawdzić czy ktoś maila przypadkiem nie skrobnął i przy okazji może jakieś wiadomości przeczytać. Ale hola hola, stop! Nie zaczynaj od tego dnia. Zrób to wszystko dopiero po jakimś czasie, nie ładuj do głowy tych wszystkich informacji tak od razu. Daj o poranku odpocząć głowie, spokojnie się dobudzić, rozruszać szare komórki bez zalewu informacji. Mail poczeka, facebook nie ucieknie ;). A jeśli lubisz rano czytać, sięgnij po dobrą książkę, albo ciekawe czasopismo – zero newsów, plotek. Tylko przyjemny i wartościowy content ;p.

8. Wypracuj sobie swój własny rytuał

Poranki często są chaotyczne, śniadanie w pośpiechu by zdążyć do pracy czy na zajęcia, albo od razu zabieramy się do obowiązków. Warto więc mieć chociaż jeden mały rytuał, który trochę Cię zatrzyma tu i teraz. To może być picie ulubionej herbaty na balkonie, poranne czytanie gazety, 5 minut rozciągania albo zabawa z psem. Cokolwiek Ci pasuje, cokolwiek lubisz najbardziej i da Ci dobry humor na cały dzień – to właśnie rób. Warto poświęcić choć chwilę, bo to ona może zaważyć na tym, jaki będzie Twój dzień, a w efekcie Twoje życie.

To który sposób wypróbujesz w najbliższym czasie? ;) Zachęcam Cię oczywiście do wypróbowania wszystkich, ale nie na raz – takie radykalne zmiany mogą wprowadzić w Twoje życie więcej chaosu niż pożytku. Wybierz sobie jeden, dwa punkty i próbuj parę dni. Nie działają? Bierz kolejne. Działają? Też bierz kolejne ;). Daj znać, które się u Ciebie sprawdzą :). A może wymyśliłaś jakieś inne?

Follow my blog with Bloglovin
Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Share

Trochę awanturna, trochę zbyt szczera i bardzo szczęśliwa :) Z uporem maniaka przekonuje innych, że optymistyczne podejście do życia jest fajne i że czekolada jest ustawową łapówką na świecie.